Starcze zwyrodnienie plamki i inne choroby siatkówki

AMD - Zwyrodnienie Plamki Związane z Wiekiem to choroba plamki - części siatkówki odpowiedzialnej za widzenie centralne.
Prowadzi do pogorszenia widzenia , a z czasem do całkowitej centralnej jego utraty , utrudniając , a czasem uniemożliwiając wykonywanie codziennych czynności , takich jak : czytanie , oglądanie telewizji , prowadzenie samochodu itp.

AMD występuje w dwóch postaciach : suchej i wysiękowej. Zwykle schorzenie to zaczyna sie od postaci suchej i w przypadku 80-90% osób nie ulega to zmianie. Wysiękowe AMD występuje jedynie w 10-20% wszystkich przypadków AMD , lecz ma zdecydowanie bardziej agresywny przebieg - powoduje nagłą , ciężką utratę widzenia.

AMD stanowi główną przyczynę pogorszenia ostrości wzroku u osób po 50 -tym roku życia w krajach wysokorozwiniętych. Wzrost liczby chorych na AMD sprawia , że intensywnie poszukuje się nowych sposobów leczenia wysiękowych postaci tego schorzenia.

Obecnie dostępnych jest kilka metod leczenia AMD , które spowalniają postęp choroby i zapobiegają dalszej utracie widzenia. Nowe metody leczenia ukierunkowane są na hamowanie wzrostu naczyń poprzez działania przeciw czynnikowi wzrostu śródbłonka naczyń (VEGF). Do najnowszych należą te , które są związane z podawaniem odpowiednich leków do wnętrza gałki ocznej za pomocą iniekcji.

W Poliklinice Chirurgii Plastycznej i Okulistyki w Kobylnikach proponujemy Pacjentom leczenie preparatem Eylea , Lucentis i Avastin.

W obrzęku terbielowatym plamki w przebiegu retinopatii cukrzycowej podajemy Triamcinoloni i Ozurdex , który stosujemy również w zakrzepach naczyń siatkówki.

Iniekcje doszkilistowe wykonujemy prywatnie.